Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar Himmelsblå tankar...: Wilton vinner skytteligan i allsvenskan

måndag 23 mars 2009

Wilton vinner skytteligan i allsvenskan

Labinot Harbuzi säger till Svenska Dagbladet att det blir Wilton Figueiredo som vinner den allsvenska skytteligan.

Det är ett väldigt intressant uttalande på många sätt. Dels förstås för att han verkar tro det som jag skrivit om länge, nämligen att Wilton är på gång till MFF, men också för att jag inte tror att han kommit på det genom att läsa min blogg. Det betyder rimligen att dettta är någonting som det också talas om inom laget. Wilton är alltså på gång!

Vad händer i spelartruppen om man förväntar att en "stjärna" ska ansluta och som sedan inte gör det? Vad blir de psykologiska effekterna?

Men som sagt, jag tror att Wilton kommer den här veckan. Det är i så fall alldeles för sent. Han borde varit här för flera veckor sedan för att hinna acclimatisera sig innan allsvenskan börjar. Men bättre sent än aldrig!

1 kommentar:

  1. tror inte han behöver acklimatisera sig så mycket då han redan har spelat ett par säsonger i allsvenskan. Sedan så kan han ha läst tidningarna om wilton och därav svaret. Jag tror inte spelarna har en aning om vem som är på gång eller inte. kanske att dem letar en anfallare men mer än pressen vet, de tror jag inte!

    SvaraRadera

 
Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar