Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar Himmelsblå tankar...: Spärras obekväma åsikter från MFFs forum?

måndag 30 mars 2009

Spärras obekväma åsikter från MFFs forum?

Jag är spärrad från MFFs forum på Svenska fans utan att förstå varför.

Jag skrev ca. 10 rader om Patrik Anderssons eventuellt framtida roll i MFFs organisation och länkade till denna blogg för dem som ville läsa hela inlägget. Det kallar Saxen för annonsering. Samtidigt kan man läsa inlägget ovanför och under mitt. Där står i princip ingenting, mer än en fråga med länk till en kommersiell tidning. Detta är tydligen dock inte annonsering.

Det är lite svårt för mig att förstå.

Jag respekterar gärna de regler som finns, bara jag kan begripa dem.

Namn: PBScania Malmö » Svara inlägg
Länktips: www.fotbollsexpressen.se/Inter...
Sänt: 2009-03-30 09:53
Något för oss? :-)


Namn: lgm Malmö » Svara inlägg » Redigera eget inlägg
Sänt: 2009-03-30 09:50
Annonsering är fortfarande förbjuden här inne! Och det vet du om.
/Saxen


Namn: PBScania Malmö » Svara inlägg
Länktips: fotbollskanalen.se/1.916522/20...
Sänt: 2009-03-30 09:49
"Ny anfallare till Helsinghulla"

Blir man förvånad av att det är en afrikan?



Vi får se hur länge spärren kommer att finnas kvar. För jag förmodar att jag inte är spärrad på grund av mina ibland kritiska inlägg om ledningen i Malmö FF.

6 kommentarer:

  1. http://www.svenskafans.com/fotboll/mff/artikel.asp?id=141505

    17. För bloggannonsering gäller följande:

    1. Inlägget som refereras till ska ha en klar anknytning till MFF och fotboll
    2. Annonseringens frekvens får inte vara så hög att den upplevs som spam
    3. Upprepad annonsering av samma blogginlägg är förbjudet
    4. Texten i inlägget på forumet ska klart förklara vad blogginlägget handlar om
    5. Annonsering av blogginlägg som bryter mot det av Himmelriket uppsatta forumregelverket är förbjudet

    SvaraRadera
  2. Oj, och jag som trodde det var "gnällfiltret" som funkade!

    SvaraRadera
  3. Äntligen reagerade någon på denna annonsering i tid och otid. Det länkas ju hela tiden och i inläggen så skriver du ju samma sak som på bloggen, vad är det för vits med blogglänkningen då?? om inte det är Klickräkningen som är viktigast.

    SvaraRadera
  4. Mitt inlägg var på ca. 10 rader om Patrik Andersson. resten av oinlägget fanns på bloggen. Det var inne en gång, men saxades bort direkt. Ingen upprepning alltså och det framgick tydligt vad det handlade om.

    Jag kan inte se att jag brutit mot reglerna i punkt 17. Kan du?




    Det tredje inlägget handlar inte om MFF

    SvaraRadera
  5. Anonym:

    Ja, om man tycker att det jag skrev var gnäll och tog bort det av den anledningen så fungerade det. Nu vet jag inte om inlägget är att betrakta som gnälligt, men är det verkligen orsaken?

    SvaraRadera
  6. Anonym:

    Jag har ingen nytta av klicken eftersom jag inte har någon annonsering på min blogg.

    Det jag skrev på forumet var halva inlägget, så det var inte samma som här på bloggen.

    SvaraRadera

 
Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar