Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar Himmelsblå tankar...: De blå Tigrarna

fredag 13 mars 2009

De blå Tigrarna


I brist på fotbollshändelser så vill jag berätta om finalen i Baseball mellan De blå Tigrarna från Santo Domingo och de gula Örnarna från Santiago. Matchen spelades på ett utsålt stadion i utkanten av Santo Domingo, huvudstad i Dominikanska Republiken.

Den varma och fuktiga kväll när allt skulle avgöras, höll hela landet andan. Intresset var totalt och alla som inte hade biljetter skulle se matchen på tv. Mitt eget intresse för baseball har alltid varit begränsat, kanske mest beroende på okunskap, men sport är sport och en final är alltid spännande om det finns nerv och engagemang. Nu var jag där tillsammans med ett par trevliga tjejer från Turistministeriet som insisterade på att jag skulle uppleva matchen på plats, så jag var inte svårövertalad. Dessutom serverades det både pilsner och popcorn, så varför klaga.

I ärlighetens namn hände inte särskilt mycket, som jag begrep, i de första 5 inningarna, förutom pausunderhållningen som syns på bilden. Undrar om MFF planerar någonting liknande på vår nya stadion? Men sedan, i slutet av matchen, tog det fart och till publikens stora jubel kunde hemmalaget, de blå Tigrarna stå som slutsegrare.

Naturligtvis firade vi hela natten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar