Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar Himmelsblå tankar...: Skillnad på person och person

tisdag 31 mars 2009

Skillnad på person och person

Jag är fortfarande spärrad från forumet. Jag har skickat mail till Himmelrikets redaktion men inte fått svar.

Många andra gör reklam för olika länkar utan att spärras. Ett grovt exempel på detta är när Kaveh skriver en one-liner och länkar direkt till sin twitter. (se forum 2009-03-31 09:19).

På samma sätt gör Sven L. och många andra.

När jag gjort det så har jag blivit spärrad. Det blir allt svårare att tro att jag gjort något formellt fel, som de andra inte gjort. Tankarna glider mer och mer över till att tro att det är skillnad på person och person.

Vissa får yttra sig, andra ska försöka tystas!

5 kommentarer:

  1. Jag länkar till en direktrapportering. Hade varit en annan sak om jag skrivit en oneliner och bett folk läsa min blogg.

    SvaraRadera
  2. Kaveh:

    Jag använde dig som exempel eftersom du gjorde länkningen samtidigt som jag skrev mitt inlägg.

    Du har många gånger, precis som jag, och andra länkat till sin blogg. Jag ser inget fel i detta om det är MFF-relaterat. Men av någon anledning så behandlas inte alla länkande bloggare lika. Du och andra får fortsätta, medan jag stängs av.

    Detta är förstås inte rimligt!

    PS
    Lite förvånad blir jag när jag inte får ditt stöd. Du, jag och alla andra som läser forumet vet att det är många förutom jag, som länkar till bloggen. Rimligen borde du vara för en lika behandling.

    SvaraRadera
  3. Men jag tycker inte att vi länkar på samma sett. Det är ok att länka om man ändå hela tiden skriver saker som tillför diskussionen något. Men du skriver oftast grejer som inte har med en diskussion att göra och sedan ber du folk att läsa vidare på din blogg.

    Att jag länkar till en direktrapportering är väl inte samma sak som att länka till en egen blogg? Då ska vi sluta länka till sydsvenskans direktrapporter och andra direktrapporter också.

    SvaraRadera
  4. Kaveh:

    I grunden tycker jag att så länge det är mff-relaterat och tillför någonting nytt, så borde det vara ok att länka.

    Håller med dig om att det inte är samma sak att länka till direktrapportering.

    Ibland startar jag en ny diskussion och länkar till den. Vet inte om det är ok. Just nu begriper jag inte vart gränserna går.

    I grunden så tycker jag att du och jag och Sven sköter det ganska likadant och borde också behandlas lika.

    SvaraRadera
  5. Självklart borde vi behandlas lika. Det är bara lite svårt att ta ställning från min sida när jag inte har en aning om hur det såg ut innan och när du blev spärrad.

    SvaraRadera

 
Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar