Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar Himmelsblå tankar...: Bengt Madsen- Read my lips

söndag 1 mars 2009

Bengt Madsen- Read my lips


Det finns mycket att berätta från årsmötet och mer kommer...

Men jag vill ändå först som sist slå fast vad som hände med Madsen och diskussionerna kring Pildammarna Invest.

Mitt under John Abrahamssons genomgång så avbröt Bengt Madsen honom och ville säga någonting. Med bruten röst och med harm i stämman förkunnade han...

Ingen har hittills tjänat en krona på sina investeringar och det finns inga andra överenskommelser än de som presenterades på årsmötet.

Det måste då också betyda att Bengt Madsen
  • Inte längre äger några aktier i PI.
  • Inte har något bolag som äger aktier i PI.
  • Inte har någon närstående som äger aktier i PI.
  • Inte har några andra överenskommelser "kick-backs" som han, hans bolag eller hans närstående, har fått eller kommer att få i framtiden från PI eller andra delägare i PI.
Dessa frågor ställdes inte och besvarades därför inte heller på årsmötet. Alla var tysta och accepterade vad ordföranden sagt.

Stämmer detta, som Bengt Madsen sa, så är den viktigaste frågan, förtroendet för Bengt Madsens ekonomiska förehavanden i egenskap av ordförande i Malmö FF, som jag ser det ur världen.

Som hela upplägget med PI presenterades på årsmötet, så är avtalet en triumf för Malmö FF och Pildammarna Invest framstår som inkompetenta affärsmän som egentligen enbart velat skänka stora summor pengar till MFF. Om så vore fallet förstår jag inte upplägget med PI överhuvudtaget. Då hade det väl varit enklare att Madsen och de andra lånat ut pengar till MFF som ett lån för en senare återbetalning? Varför överhuvudtaget krångla med ett investmentbolag när det inte "ville" tjäna pengar?

Tyvärr så tror jag inte att vi ännu sett botten i den här historien.

2 kommentarer:

  1. Och du var där men ville inte ställa frågorna? Varför?

    SvaraRadera
  2. Anonym:

    Jag vågade inte. Det var mitt först årsmöte och behövde lära mig hur det fungerar. Nu vet jag!

    Medelåldern på mötet var 60+ och det behövs mer kraft än den jag ensam står för om man ska kunna lyckas få till någon förändring. Vill du hjälpa till?

    SvaraRadera

 
Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar