Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar Himmelsblå tankar...: Oavgjort mot Mjällby 1-1

onsdag 18 mars 2009

Oavgjort mot Mjällby 1-1

Jag såg den andra halvleken mot Mjällby och tyvärr finns det inte mycket positivt att berätta. Det var en tämligen medioker match med mycket kamp på mitten.

Ljusglimtarna var Miljan och Ricardinho som enligt min mening var ett snäpp bättre än de andra i MFF. Jag tror att dessa båda kan bli riktigt bra framöver. En annan positiv sak var att vi verkade kämpa och göra vårt bästa, till skillnad från en del matcher där Rolle efteråt klagat på inställningen.

Problemet är att vårt bästa inte var särskilt bra och inte mycket bättre än ett lag i superettan. I andra halvlek hade MFF mest boll och fler målchanser än Mjällby, men ingen var riktigt farlig. Någonting radikalt måste nog hända om spelet ska bli bättre än så här. Skillnaden mellan den här matchen och den jag såg mot danskarna var inte jättestora.

Med Danne skadad och i avsaknad av en anfallare av klass tror jag att vi ska vara tacksamma om vi kan få en poäng med oss från premiären mot Häcken.

2 kommentarer:

 
Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar