Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar Himmelsblå tankar...: Som en jul utan julklappar

torsdag 5 mars 2009

Som en jul utan julklappar


Den 15 januari meddelades det officiellt att Ola Toivonen lämnat oss för PSV Eindhoven. Jag kunde känna mig glad för Olas skull, men har aldrig riktigt gillat när MFF sålt bra spelare.

Jag vet att MFF tycker att man måste, men för mig har det aldrig känts bra. Jag vill att de bästa möjliga ska spela i himmelsblått.
Nu lovades det omedelbart att det skulle komma en fullgod ersättare. Det kändes bra igen och jag blev som en liten pojke inför julen. Det var bara att önska sig de klappar man vill ha och förväntasfullt se fram emot julafton.
Jag kan minnas hur långsamt dagarna gick, strax före jul, hur man längtade efter den stora dagen och hur jag hoppades att paketen skulle innehålla det jag drömt om.

Nu har jag väntat i 7 veckor och det känns som att julafton redan är förbi, att Tomten inte kom i år. Det känns som att jag står här med lång näsa. Kanske har jag inte varit snäll i år? Det blev inget!

Att vänta och längta är hemskt. Det sliter och river inom en på ett sätt som gör att man ibland inte vet var man ska ta vägen...

Snälla Tomten överge oss inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar