Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar Himmelsblå tankar...: Uppdatering angående granskningen

måndag 23 mars 2009

Uppdatering angående granskningen

Här kommer en uppdatering om vad som händer angående granskningen av MFFs affärer med Pildammarna Invest mm.

Den 3 mars fick jag uppdraget att för MFF Supports räkning genomföra den granskning av förhållandena mellan MFF/Madsen/Pildammarna Invest som Bengt Madsen utlovade på årsmötet.

Det som hänt hittills är att vi (MFF Support) försökt etablera kontakt med ansvarig person i Malmö FFs styrelse för att påbörja planeringen för själva granskningen. Nu har jag förstått att detta är på gång under veckan.

Mer information kommer så snart jag har den.

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Jag hoppas verkligen att du får full insyn i MFF’s avtal med PI. Mina frågor är följande:

    Under tiden från att Afonso värvades tills att PI gick in med pengarna så förändras MFF’s situationen ganska mycket. Afonso Alves hade gjort succé i MFF, Markus Rosenberg i HBK, MFF hade slagit rekord i sålda årskort, sponsorintäkterna ökade kraftigt, spelartruppen innehöll många attraktiva spelare mm. Omförhandlades villkoren med PI under tiden som PI behövde för att få fram kapitalet? Risken hade ju definitivt minskat under denna tidsperiod! Söktes alternativa billigare finansiella lösningar?

    Varför dröjde information om villkoren med PI och vilka investerare som låg bakom PI så länge?

    Det sägs at Bengt Madsen och Erling Pålsson inte har deltagit i några beslut som rör PI. Det kan väl så vara, men nog har Bengt Madsen haft en väldig nytta av känna till MFF’s situation till 100%. Och dessutom har ju Bengt Madsen genom sin roll i fotbollsutskottet varit med och beslutat i spelarvärvningar som ju är mycket intressanta för PI. På börsen hade man kallat det insider information! Inte så snyggt!

    PI återinvesterar sina vinster i MFF. Har MFF för avsikt att fortsätta låta PI investera i MFF? Kan inte MFF hitta bättre/billigare kapitaltillskott med nya stadion och ett hyggligt egenkapital i ryggen? Har MFF undersökt alternativa förmånligare sätt att säkerställa kapitalbehov som kan behövas till och från?


    Hälsningar / Rolf Nilsson

    SvaraRadera
  2. Rolf Nilsson:

    Tack Rolf!
    Jag tar till mig det du skriver som en del i mina förberedelser.

    SvaraRadera

 
Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar