Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar Himmelsblå tankar...: Hade min mamma fel?

söndag 15 mars 2009

Hade min mamma fel?

Efter att ha läst Ulf Nilssons artikel på Himmelriket så försvann den (tillfälliga) optimism jag kände för några dagar sedan.

Hur är det med Daniel Anderssons skada egentligen? När kommer han tillbaka i full träning och hur många veckor har han tappat av försäsongen?

Varför är Ola Toivonens ersättare inte på plats? Är det kört nu? Min mamma sa alltid att man ska hålla det man lovar. Vad säger du Hasse Borg? Menar du att min mamma hade fel?

5 kommentarer:

  1. Vad har Hasse lovat? En källa tack.

    Sluta sprid en massa lögner om MFF och deras ledning är du snäll.

    SvaraRadera
  2. Anonym (Stadiongatan):

    Varför skriver du inte ditt namn när du kritiserar mig så grovt?

    I mitt inlägg ovan så antyder jag att Hasse Borg lovat att ersätta Ola Toivonen med en ny spelare, men ingenstans skriver jag rakt ut (bara indirekt) att han lovat det.

    På samma sätt har Hasse Borg vid flera tillfällen indirekt lovat att att Ola Toivonen ska ersättas med en likvärdig spelare. Bland annat gjordes det på fotbolldirekt.se den 18 november 2008, redan innan Toivonen såldes.

    SvaraRadera
  3. Den 14 januari säger Roland Nilsson enligt Sydsvenskan:

    "Så det är redan bestämt att Ola Toivonen kommer att ersättas med en likvärdig spelare?
    – Ja. Sen blir det naturligtvis mycket svårt att hitta en spelare med sådana kvaliteter. Men vi jobbar med flera olika alternativ och hoppas att vi ska hitta en lösning."

    Den 3 mars säger Pelle Svensson enligt Expressen:

    Pelle Svensson bekräftar att nyförvärv är på väg:
    - Vi tittar på flera spelare, sen får vi se vad vi lyckas med. Jag tror snarare att det kommer in två än tre spelare.
    - Det är mittfält och framåt vi tittar främst på.

    SvaraRadera
  4. Skriver aldrig på Himmelriket, eftersom något med det tekniska klickar och jag inte orkar vidta åtgärder... Men kommentaren passar lika bra här: det finns ett par knähundar (försökte komma på ett ord med mindre negativ klang, men misslyckades) på himmelriket och det ter sig väldigt löjligt när dom kritiserar inlägg eller bloggar som väljer att ventilera och analysera brister eller sådant man som normal supporter kan ha anledning att oroa sig över. Bryr man sig är det naturligt att lyfta fram det som inte fungerar. Klart man även ska nämna det som är bra, men det är lika klart att det är långt viktigare och mer konstruktivt att uppmärksamma det som bör bli bättre.

    Aktuellt just nu är naturligtvis truppen och genomförda resp uteblivna värvningar. Man kan tycka vad man vill (att man inte ens är liiite orolig har jag dock ärligt talat svårt att begripa).

    Min poäng är att du ska så på dig. Och inte bli försiktigare för att blidka folk som jag hoppas har en eller annan direkt koppling till klubben. För annars är inställningen lite för läskig...

    /Peter

    SvaraRadera
  5. Peter:

    Tack för din uppmuntran. Det behövs lite sådan också bland all kritik man får, när man försöker belysa och diskutera problem som finns.

    Visst är jag orolig för att nuvarande trupp inte ska räcka till i år. Särskilt eftersom Rolle och andra i ledningen själva sagt att det behövs ytterliggare förstärkningar för att årets målsättningar ska kunna nås.

    SvaraRadera

 
Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar