Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar Himmelsblå tankar...: Äntligen

söndag 8 mars 2009

Äntligen


Äntligen får man känna sig glad igen som MFFare. Utan att ha sett Facebook-Miljan spela, så känner jag en stor tillförsikt och optimism med honom i laget. Han är stor och stark och defensivt skicklig, sägs det, och för mig räcker det långt.

Med honom i laget kommer vi förhoppningsvis att få ett tryggare och stabilare försvar. Kanske kan han till och med få Sankan att gå ut och plocka ner inlägg så småningom? Om vi nu kommer att spela med två defensiva mittfältare så ligger det helt i linje med vad jag själv tror är bäst för oss. Det innebär exempelvis att ytterbackarna lättare kan delta i anfallen, utan att behöva lita på att yttermittfältarna ska täcka upp för dem varje gång. Det känns bra!

Kommer sedan Wilton också så har vi definitivt ett lag att bygga vidare på mot Svenskt cupguld i år och allsvensk seger nästa år.

3 kommentarer:

  1. vad tjock du är

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet Mikael men varför får du alla inlägg från Svenska Akademiledamöter och inte jag?:-)

    SvaraRadera
  3. Jon:

    Hahaha... ja, man undrar!

    Det roliga är att jag kan gå in på klockslaget och kolla IP-adressen. Så vet jag ändå vem det är. Vill man kritisera någonting är det bättre att göra det öppet.

    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera

 
Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar