Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar Himmelsblå tankar...: Vad menar Patrik Andersson egentligen?

måndag 30 mars 2009

Vad menar Patrik Andersson egentligen?

Den 26 mars publicerades Himmelrikets senaste intervju med Patrik Andersson där han både kritiserar tränarna för att ha misslyckats med att införa en tydlig spelidé och att kunna läsa truppen. Ledningen / Tränarna får också kritik för att ha lagt väldiga summor på att bredda truppen istället för att köpa in klasspelare.

Att Patrik själv är intresserad av en ledande befattning inom MFF och med jämna mellanrum också varit aktuell för en sådan känner vi till. Jag läste fotbollskanalen den 13 oktober 2007 att Patrik Andersson var på väg in i klubben till någon ledande befattning. Han dementerar inte utan svarar - Jag har ingenting att säga om det där just nu. Du får ta mig på orden, varför ska man gå händelserna i förväg? Men ingenting hände som bekant. Den 28 september 2008 kritiserade han åter både ett antal spelare och ledningen. Under hösten 2008 verkar det sedan som att det pågått samtal mellan Patrik Andersson och företrädare för MFF om att han skulle efterträda Hasse Borg som sportchef. Detta förnekades dock (liksom så mycket annat som sedan visat sig stämma) . I december går sedan Sydsvenskan och andra medier ut med att Patrik skulle efterträda Hasse Borg i början av 2009, vilket dementerades från MFF.

Det är inte utan att man funderar kring alla uttalanden genom åren och all turer som varit. Är Patrik för stark eller självständig för att passa in i MFF av idag? Vill man helt enkelt inte ha honom där?

Vad är Patrik Andersson själv ute efter?

I mina ögon är han en stor MFF-hjälte med ett stort blått hjärta. Självklart vill jag gärna se honom arbeta vidare med MFF på ett eller annat sätt.

Himmelriket frågar: Ser du då en roll i MFF framöver för din del?

Patrik svarar: Låt mig säga så här: Jag har många åtaganden i dagsläget. Om jag ska välja bort dessa, ska det vara för en roll där jag får förverkliga hela mig. Där jag verkligen kan påverka mycket.

Är det ordförandeposten du är ute efter Patrik?

Jag vet inte om Patrik Andersson skulle vara lämplig för en sådan befattning, men jag tycker att det är välgörande att höra någon så etablerad och välrenommerad, kritisera dem som inte levererar de sportsliga resultat som en klubb som vår borde uppnå.

Skulle MFF gå ännu en mellansäsong till mötes under 2009, och misslyckas med sina målsättningar att vinna Svenska cupen och bli topp 4 i Allsvenskan, så kommer nog förändringens vindar att blåsa hårt och då kanske vår ordförande 2010 heter Patrik Andersson.

2 kommentarer:

  1. Du länkar och länkar till den här bloggen stup i kvarten. Det spelar ingen roll om du har skrivit något nytt eller inte. Finns flera stycken som har påpekat det för dig innan men du har vägrat att lyssna. Läs gärna Himmelrikets regler för bloggannonsering. På återseende.

    SvaraRadera
  2. Jag länkar ungefär lika mycket som Kaveh, Sven L. och många många andra...

    Varför jag är den ende som drabbas av konsekvenser är svårt att förstå!

    Men det kanske beror på att jag i allmänhet är mer kritisk till de som som bestämmer?

    SvaraRadera

 
Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar