Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar Himmelsblå tankar...: Svält och adrenalinkickar

onsdag 22 april 2009

Svält och adrenalinkickar

Jag är inne i en period av självvald svält. Det låter inte bra, men den är kontrollerad av läkare som följer mig och de andra som ingår i den vetenskapliga studien mycket noggrant. Förenta Nationerna har satt gränsen för svält på 800 kcal per dag. Äter man mindre än så kallas det för svält. Jag får i mig mig max. 540 kcal per dag genom den pulverdryck som finns till vårt förfogande. Idag är det dag 5 av totalt 63 dagar. Jag förväntar mig att gå ner omkring 18-22 kilo under perioden.

Men även om min kropp svälter så ger mig fotbollen mycket mental näring. Tio poäng efter fyra omgångar och ledning i Allsvenskan ger en adrenalinkick, och tar ofta fokus från den kroppsliga utmaningen.

Även om matchen mot Trelleborg blev betydligt svårare än jag hoppats på så höll vi ändå ihop defensiven bra i andra halvlek. Den första var så dålig att jag helst inte skriver någonting om den. I den andra halvleken däremot märkte man snabbt att inställningen var en annan och till slut kom kvitteringen också.

Bäst i MFF var enligt min uppfattning Larsson och Ricardinho.

Det var med stor entusiasm som jag såg Wiltons inhopp och även om det inte blev någon omedelbar succé, så visade han fina intentioner, både i bollkontroll, speluppfattning och ett hårt skott. Det kommer att bli fantastiskt bra när han kommer in i laget.

Kanske får vi redan ikväll se honom göra sitt första mål i den himmelsblå tröjan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar