Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar Himmelsblå tankar...: Inget hot har förekommit

fredag 3 april 2009

Inget hot har förekommit

Idag presenterades MFFs trupp mot Häcken i den allsvenska premiären. I den finns Labinot Harbuzi med, vilket enbart går att tolka som att han och MFF menar att inget dödshot har uttalats mot Bloggaren från Eurosport. Varför Harbuzi ber om ursäkt är därmed oklart.

Om Harbuzi erkänt för ledningen i MFF att han uttalat ett dödshot så skulle han rimligen inte finnas med i truppen av disciplinära skäl. Eftersom ord står mot ord väljer MFF att avvakta tills polisutredningen är klar innan man vidtar eventuella åtgärder.

För det kan väl inte vara så att MFF tycker att det är ok för spelare att hota medlemmar eller journalister så länge de tillhör startelvan?

9 kommentarer:

  1. Labbes ursäkt behöver inte vara ett ursäkta för dödshotet.
    "Jag är ledsen för det inträffade" kan ju även innebära att han är ledsen över att han sagt nogto som uppfattats som ett dödshot fast inte var menat som ett...

    SvaraRadera
  2. DonThomasO:

    Visst är det så.

    Det är den tolkningen som jag gör. Annars borde han varit avstängd.

    SvaraRadera
  3. I sådana här situationer är det bäst som utomstående att avvakta alla fakta i målet innan man ropar "Häxa" och börjar tända bålet.

    Det olustiga för tillfället tycker jag just är häxjakten som startat på Himmelriket mot de båda.
    Labinot Harbuzi och Kaveh Koshahi är i min bok värda att få chansen till botgöring, förklaring eller annat utan att bli uppspikade på korset å det snaraste.

    Jag hoppas att vi kan alla hjälpas åt att moderera klimatet på vår supportersida.

    För allas vårt bästa.

    Humongos.

    P.S. Din blogg är alldeles utmärkt läsning, Lgm.
    Keep up the good work.

    SvaraRadera
  4. Humongos:

    Tack för dina ord. Man behöver lite beröm ibland också!

    Håller helt med dig om debatten på forumet. Den var väldigt infekterad igår. Kan vi bidra till att moderera klimatet så är det verkligen en välgärning.

    Själv är jag mest fokuserad på hur MFF hanterar det hela. Just nu är jag inte imponerad.

    SvaraRadera
  5. Angående MFF kan det faktiskt röra sig om "Damagecontrol".

    1. Vi har en skada.

    2. Åtgärder för att minimera skadan.

    3. Hur går vi till väga för att bli av med problemet utan att förminska värdet av "resursen"?

    Fria spekulationer förstås...men nånstans gnager ändå känslan av att MFF försöker minimera värdeminskningen av händelsen.

    Jag har säkert läst för mycket Tom Clancy.

    Humongos

    SvaraRadera
  6. Du kanske ska invänta Labinots versioon innan du dömer honom.

    SvaraRadera
  7. Anonym:

    Du har naturligtvis rätt, men vi kan inte vänta flera månader med att diskutera frågan tills polisen gjort sin utredning.

    Jag har väldigt svårt att tro att någon,(Kaveh), skulle ljuga om vad Labbe sagt. Det vore i så fall om möjligt ännu allvarligare. Dessutom finns det vittnen.

    Därför har jag utgått från att han talat sanning.

    Men, visst kan det vara på något annat vis.

    SvaraRadera
  8. Det klokaste som skrivits i hela den här debatten är skrivit på följande blogg som numera är min favorit bland alla MFF-bloggar. Läs nästan längst ned i inlägget och beakta. Kanske dags att lägga detta åt sidan och fokusera på viktigare saker.

    Skribenten har tydligen även snackat med Labinot och kan sitta inne med mest fakta av oss alla.

    http://helenjohanssons.blogg.se/?tmp=05164345

    SvaraRadera
  9. Anonym:

    För min egen del har jag sedan i lördags morse lagt frågan åt sidan helt och hållet.

    Att Helen valt att inte uttala sig publikt är mer än förståeligt eftersom hon är vittne till händelsen. Däremot hoppas jag att hon berättat för MFF vad som sagts, så att de kan göra en riktig bedömning.

    Om Labinot sagts det som påstås så tycker jag att MFF har gjort fel som inte stängt av honom. Om inte har man säkert gjort rätt.

    För min del är frågan inte längre aktuell att diskutera, av de skäl som Helen skriver.

    SvaraRadera

 
Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar