Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar Himmelsblå tankar...: Ny seger att vänta.

lördag 18 april 2009

Ny seger att vänta.

Efter en fantastisk utdelning de 3 första matcherna i allsvenskan med 9 poäng, är det nu dags att möta Trelleborg som vi haft svårt mot de senaste åren. Ändå har jag svårt att se hur Ängagänget ska kunna rubba oss i vår nya borg. Det bör bli 3 nya poäng.

Spelet mot Häcken borta var sådär, men Mickis nick frälste oss. Mot Örgryte var det bara ett lag på plan och efter en nervös första halvlek lossnade det till slut och vi vann ganska enkelt. Mot AIK var vi bra defensivt rakt igenom, och vi vann spelet på mitten. Segern var rättvis och lovade mycket inför framtiden.

Mot Trelleborg kommer vi att kunna spela ut på ett sätt som inte varit möjligt tidigare. Gräsmattan är jämn, stödet från publiken fantastiskt och självförtroendet bättre än på länge.

Jag förväntar mig ett defensivt och hårt kämpande TFF, men vi kommer att kunna rulla ut dem med snabbt passningsspel och med Wilton på plats ser jag ingenting som kan hota 3 nya poäng. Visseligen har de många gamla MFF-are som förmodligen är taggade att visa hur duktiga de är, och visst har de en General som är perfekt att leda ett lag som inte har stora ambitioner, men skillnaden kommer ändå att vara stor. Det skulle inte förvåna om vi kommer att få se en av årets bästa och roligaste segrar i morgon.

Jag tror på bra spel och 3-1 till MFF.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar