Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar Himmelsblå tankar...: Varför viker vi ner oss?

måndag 16 februari 2009

Varför viker vi ner oss?

Roland Nilsson förklarar att spelarna vek ner sig i andra halvlek mot Elfsborg. Jag undrar varför?

Malmö FF anställde en idrottspsykolog på (35 %) vid årsskiftet som har påbörjat sitt arbete, men tydligen ännu inte nått resultat.

Jag undrar...

Är detta en fråga som psykologen arbetar med?
Hur mycket tid per spelare och vecka har använts till detta hittills?
Vilken roll har psykologen för att förhindra att det sker igen?

Min verkliga fråga är förstås om MFF tar mental träning på allvar eller om man bara har en psykolog till hands, ifall tränarna tycker att dom behöver det, eller om någon enskild spelare skulle fråga efter det?

Finns det ett medvetet och obligatoriskt program för att bygga upp den mentala styrkan hos varje enskild spelare?

Finns det ett medvetet och obligatoriskt program för att svetsa samman laget?

Omfattas tränarna av psykologhjälpen så att de står så starka som möjligt för att möta säsongens utmaningar?

Jag ser fram emot att få ett officiellt svar från ledningen!

2 kommentarer:

  1. Och varför i h-e skulle du få ett officiellt svar från ledningen? Tar du inte dig själv på lite för stort allvar nu?

    SvaraRadera
  2. Anledningen till att jag förväntar ett seriöst svar är förstås att det är en seriös och berättigad fråga jag ställer.

    Syftet med mina frågor, förutom att jag vill veta svaren, är att jag vill att de ska ställa frågorna till sig själva och besvara dem och dra konsekvenserna av sina svar.

    Kanske är frågorna redan ställda och besvarade av ledningen. Då är det inte så svårt att svara oss supportrar också.

    Men hemska tanke...

    Tänk om det inte ställt frågorna tidigare?

    Då kanske det är lite nytta ändå med att en supporter tvingar dem att tänka efter...

    Vad tycker du?

    SvaraRadera

 
Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar