Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar Himmelsblå tankar...: Sträcker Madsen ut handen ikväll?

fredag 27 februari 2009

Sträcker Madsen ut handen ikväll?

Idag är det årsmöte i MFF och jag förutspår ett lugnt sådant.

Efter MFFs redovisning av Madsens affärer med PI/MFF så tror jag att det flesta lugnat ner sig, även om många frågor återstår för honom att besvara. Ingen vill ha bråk inom klubben och om Madsen kan erkänna sina fel och sträcka ut en hand ikväll, så är min gissning att han blir förlåten.

Vi får se...

2 kommentarer:

  1. Hej
    Du skriver att det blir ett lugnt möte för att PI nu är redovisat. Håller inte med, där är många frågor kvar. Jag har skickat ett mail till MFF/ Bengt Madsen igår, publicera gärna detta på din blogg omg så vi får en opinion och svar!
    Öppet brev till Bengt Madsen (också skickat till himmelriket)

    Varför är det så svart att få en fullständig inblick i MFF’s avtal med Pildammarna Invest?

    Det är mycket bra att vi äntligen får information om MFF’s avtal med Pildammarna Invest (PI), men varför har det varit så svårt för MFF att gå ut med detta? Och varför får vi medlemmar inte hela bilden? Jag har ett antal frågor som jag hoppas kommer att besvaras före eller på årsmötet den 27 februari:

    Under tiden från att Afonso värvades tills att PI gick in med pengarna så förändras MFF’s situationen ganska mycket. Afonso Alves hade gjort succé i MFF, Markus Rosenberg i HBK, MFF hade slagit rekord i sålda årskort, sponsorintäkterna ökade kraftigt, spelartruppen innehöll många attraktiva spelare mm. Omförhandlades villkoren med PI under tiden som PI behövde för att få fram kapitalet? Söktes alternativa billigare finansiella lösningar?

    Varför dröjde information om villkoren med PI och vilka investerare som låg bakom PI så länge?
    Det sägs at du och Erling Pålsson inte har deltagit i några beslut som rör PI. Det kan väl så vara, men nog har ni haft en väldig nytta av känna till MFF’s situation till 100%. Och dessutom har ju du, Bengt Madsen genom din roll i fotbollsutskottet varit med och beslutat i spelarvärvningar som ju är mycket intressanta för PI. På börsen hade man kallat det insider information! Inte så snyggt eller vad säger du?

    Du säger i en intervju i Aftonbladet; ”Jag har aldrig fått ut några pengar av det som Bengt Madsen har fått” Vad menar du med det? Har andra personer gjort vinster på det, eller något bolag du äger som gjort vinst eller varför utrycker du dig så här konstigt?

    PI återinvesterar sina vinster i MFF. Har MFF för avsikt att fortsätta låta PI investera i MFF? Kan inte MFF hitta bättre/billigare kapitaltillskott med nya stadion och ett hyggligt egenkapital i ryggen? Har MFF undersökt alternativa förmånligare sätt att säkerställa kapitalbehov som kan behövas till och från?

    Hur ser avtalet med PI2 ut? När kan PI2 kräva att MFF skall betala tillbaka skulden? Kan MFF bli helt beroende av PI? PI kan till exempel vid en eventuell bolagisering ta en ganska stor aktieandel som man förvärvat till mycket förmånliga villkor!


    Hälsningar / Rolf Nilsson
    rolf.nilssonconnectblue.com

    SvaraRadera
  2. Rolf:

    Tack för ditt brev. Att jag inte svarat tidigare beror på att jag inte visste riktigt vad jag skulle svara. Som du kanske sett har jag gått vidare och skrivit mera om PI och Madsen. Vet inte om du tycker att du nu fått svar på de flesta frågor?

    Själv känner jag inte att det finns något gå-vidare-läge så länge det inte dyker upp ny information.

    SvaraRadera

 
Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar