Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar Himmelsblå tankar...: Det behövs nya bortatröjor

tisdag 17 februari 2009

Det behövs nya bortatröjor


Jag älskar våra himmelsblå tröjor, vackrare finns inte!

Men jag tycker inte om våra bortatröjor. Trots att jag tvingats se mitt favoritlag spela många gånger i polkagrisrandigt så kan jag aldrig vänja mig. Det känns inte som mitt lag. Det är fel!

Jag tyckte heller inte om det tidigare bortastället som påminde om Aston Villa. Det var inte heller någon bra känsla för mig.

Det hade varit mycket bättre om man kunde ta fram en tröja som hade med Malmö FF att göra. Någonting som symboliserade staden eller regionen. Vi vill ju vara hela Skånes lag, varför då inte ta fram någonting som hela Skåne kan älska istället för dåliga engelska kopior?

shanghai ren publicerade en bild härom veckan på forumet som jag tyckte mycket om. Det var en röd tröja med gult kors och vårt emblem. Det hade varit en tröja som jag skulle kunna identifiera mig med, en tröja som jag skulle kunna älska att se MFF spela i. Jag är medveten om att vi kanske har viktigare saker att diskutera just nu, men icke desto mindre behövs en samhörighet och identifikation med lagets bortatröjor också.

2 kommentarer:

  1. Delar inte din uppfattning i denna fråga men din glöd är det roligaste som hänt MFF-bloggeriet på många år!!ska bli spännande att se var du styr din kosa...och om du avslöjar vem du är:-)

    mvh Jon

    SvaraRadera
  2. Jon:
    Roligt att du uppskattar mitt bloggande. Feed-back är viktigt och ger energi. Kommer nog inte att styra min kosa någonstans. Trivs här, men skulle uppskatta om fler kommenterade både för och mot det jag skriver. Jag gör inga anspråk på att ha rätt, men tillåter mig att tycka och ifrågasätta.

    Jag har ingenting att avslöja vad gäller vem jag är. Jag är bara en vanlig supporter som tycker att det är dags att säga ifrån.

    SvaraRadera

 
Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar