Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar Himmelsblå tankar...: Trygga eller rädda spelare?

torsdag 19 februari 2009

Trygga eller rädda spelare?

Enligt Sydsvenskan så vill MFF låna ut Niklas Skoog, Robin Nilsson och Joakim Nilsson till Landskrona BOIS. Konstigt nog har spelarna inte blivit informerade.

Det minsta man kan begära av sin arbetsgivare är att de spelar med öppna kort och är ärliga mot sina anställda.

Om det är så att ledningen menar att de 3 spelarna inte räcker till i konkurrensen så borde man tala med dem först, innan man kontaktar någon annan klubb.

På samma sätt tänker jag angående målvaktsfrågan.

Om man inte har för avsikt att köpa någon ny målvakt så borde detta informeras till spelarna så att de kan känna trygghet i sitt arbete. Det hade varit enkelt för tränarna eller Madsen i intervjun igår att säga att man är nöjd med de målvakter man har.

Nu ska de och kanske andra spelare gå omkring och oroa sig i många veckor utan att veta vad som gäller.

Jag har i min enfald inbillat mig att tränare och ledare var öppna och ärliga gentemot spelarna, även om man utåt hållit tyst. Nu efter SDS artikel förstår jag att den sortens öppenhet inte gäller i MFF.
Det är ingen bra politik att ha en verksamhet där man skrämmer sina medarbetare. Tvärtom så är det trygga spelare med gott självförtroende som producerar bäst.

4 kommentarer:

  1. Är alla som är födda på Möllan lika korkade som du?

    SvaraRadera
  2. Det är lättare att diskutera med någon som vill mer än att vara allmänt taskig.

    Vad i det jag skriver är det som du tycker är fel?

    SvaraRadera
  3. Jag gillar inte folk som på grund av sitt ego sprider så mkt negativ stämning kring MFF. Allt detta skulle du kunna diskutera privat med MFF, istället vill du tvätta byken offentligt.

    Det är osmakligt, hoppas iallafall du får ut något av det, för MFF och deras supportrar gör du bara skada.

    SvaraRadera
  4. Tack för att du för upp diskussionen några pinnhål.

    Jag är en del av MFF och jag är supporter sedan många år. Möjligheten att diskutera privat med MFF är väl inte så stora, förmodar jag. Fanns den möjligheten så tog jag den gärna.

    Du talar om att "tvätta byken offentligt" som någonting dåligt. Jag förmodar att man i MFF spenderat 100-tals timmar eller kanske 1000-tals timmar de senaste fyra åren med att diskutera vad som ska göras. Ändå har resultaten blivit en 5:e plats som bäst på fyra år.

    Sveriges bästa och rikaste klubb har misslyckats radikalt under 4 år.

    Hur många år till tycker du att vi som bryr oss ska vara tysta?

    SvaraRadera

 
Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar